Trapezi 2018: Compagnie Les mains
Santa Madera
“Dues orenetes, a voltes silencioses i a voltes xerraires, que comparteixen la infinitat del cel i el mateix sostre.” – Del poema ‘Je veux parler d’un ami’, René Char, 1957.
Després de la creació de Somnium el 2015, Juan Ignacio Tula i Stefan Kinsman continuen explorant el trio peculiar que formen amb la roda Cyr, actuant en espai i temps marcats per la circularitat. Juguen tant amb les similituds com amb les diferències, els dos artistes comparteixen les seves preguntes sobre religió, paganisme, multiculturalitat, identitat i el doble. Amb Santa Madera exploren la relació que sorgeix de la violència, el perdó, la fraternitat i la tolerància, tot reflectint aquests rituals ancestrals que invoquen l’invisible.
Santa Madera –la fusta santa– s’arrela en les tradicions de la gent nativa de Sud Amèrica que, durant les festes, rituals i ceremònies espirituals utilitzen una fusta sagrada, el Palo Santo, per espantar mals esperits i celebrar els llaços fraternals que uneixen la comunitat.
A través del consell benevolent i sever de Mathurin i Severine aquest vals entre tres cossos deixa enrere una cartografia imaginària en l’espai: línies traçades per la roda, i emprentes i petjades al terra. Una cartografia territorial en la qual el paisatge sonor també interroga la multiculturalitat, tan rica entre aquests dos acròbates, que barregen els sons creats amb la roda i enregistrats a Amèrica Llatina (Xila i Costa Rica), Itàlia i França.
“Dues orenetes, a voltes silencioses i a voltes xerraires, que comparteixen la infinitat del cel i el mateix sostre.” – Del poema ‘Je veux parler d’un ami’, René Char, 1957.
Després de la creació de Somnium el 2015, Juan Ignacio Tula i Stefan Kinsman continuen explorant el trio peculiar que formen amb la roda Cyr, actuant en espai i temps marcats per la circularitat. Juguen tant amb les similituds com amb les diferències, els dos artistes comparteixen les seves preguntes sobre religió, paganisme, multiculturalitat, identitat i el doble. Amb Santa Madera exploren la relació que sorgeix de la violència, el perdó, la fraternitat i la tolerància, tot reflectint aquests rituals ancestrals que invoquen l’invisible.
Santa Madera –la fusta santa– s’arrela en les tradicions de la gent nativa de Sud Amèrica que, durant les festes, rituals i ceremònies espirituals utilitzen una fusta sagrada, el Palo Santo, per espantar mals esperits i celebrar els llaços fraternals que uneixen la comunitat.
A través del consell benevolent i sever de Mathurin i Severine aquest vals entre tres cossos deixa enrere una cartografia imaginària en l’espai: línies traçades per la roda, i emprentes i petjades al terra. Una cartografia territorial en la qual el paisatge sonor també interroga la multiculturalitat, tan rica entre aquests dos acròbates, que barregen els sons creats amb la roda i enregistrats a Amèrica Llatina (Xila i Costa Rica), Itàlia i França.
Teatre Bartrina
Pl. del Teatre, 1
Reus
Veure Mapa
Ampliar MapaMés informació
Venda d'entrades
Venda d'entradesMail
teatrebartrina@reus.catTelèfon
977 010658