Del 28 de març al 13 d’abril, Salou celebra la cinquena edició de les Jornades Gastronòmiques de l’Arròs, una cita que combina tradició culinària, producte de proximitat i la riquesa gastronòmica del municipi. Enguany hi participen una vintena de restaurants que oferiran menús especials amb l’arròs Bayo com a protagonista, maridats amb vins i caves del celler Castell d’Or.
La iniciativa, organitzada per l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) Salou i l’Ajuntament, s’ha presentat aquest matí al Restaurant Castillo de Javier, com una de les propostes més consolidades del calendari gastronòmic local.
En paraules del regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, les jornades no només posen en valor la cuina salouenca, sinó que enguany prenen una dimensió especial: “Atès que Salou és Capital de la Cultura Catalana 2025, volem que la gastronomia i l’enologia s’integrin plenament dins aquesta celebració, com a expressió cultural i d’identitat del territori”.
Per part del sector, el president de l’AEH Salou, Pep Moreno, ha destacat la diversitat culinària del municipi, i com l’arròs pot actuar com a punt de trobada entre cuines d’arreu del món: “Tenim sushi, cuina tailandesa, italiana, mediterrània... i l’arròs hi encaixa a totes. Aquestes van ser les primeres jornades que vam fer i continuen sent un èxit”.
El projecte també implica a empreses de referència del territori. Jordi Amell, CEO del Grup Castell d’Or, ha ressaltat el valor de l’arròs com a producte essencial de la cuina catalana i la sinergia amb els seus vins. De la mateixa manera, Santos Martínez, director comercial d’Hostaleria de Bayo, ha remarcat el compromís amb el producte local: “Tarragona és la tercera zona d’Espanya en producció d’arròs. Volem que Bayo, any rere any, continuï sent l’arròs d’hostaleria per excel·lència”.
Els 20 establiments participants inclouen noms tan diversos com La Taberna del Áncora, Cook & Travel, Thai Salou, MRKT Gastrobar, La Taska, Deliranto o Morabito, entre d’altres, demostrant que, a Salou, la creativitat i l’arròs van de la mà.
Arròs i cultura, tornen les Jornades de l'Arròs de Salou
Circdelacultura
dimarts 25 de març de 2025